Notícies

· Convocatòries

Santander X Award 2026

Santander Universidades torna a convocar una segona edició del Santander X Award, que pretén identificar i premiar els projectes i les empreses emergents (start-up) amb vinculació a la URV.

                                   

Categories

Categoria "Projectes Emprenedors Universitaris 2026"

L’objectiu d'aquest programa és reconèixer i potenciar a nivell nacional els millors projectes emprenedors de persones relacionades amb la URV que es trobin en fase de validació pel seu llançament al mercat.

Almenys un membre de l'equip ha de ser estudiant o graduat amb una antiguitat màxima de cinc anys des del moment de la graduació, professor/a, investigador/a, funcionari/a o tenir una vinculació formal amb la URV.

Aquesta convocatoria està dirigit a emprenedors vinculats a la universitat (estudiantat, professorat, personal investigador o personal administratiu) que tinguin un prototip conceptual que permeti la validació de la solució amb potencials clients.

Per a la URV hi han dos premis de 2.000 euros. A més, els projectes premiats es donaran a conèixer als mitjans tant interns del Banco Santander com externs i podran accedir a Mentoria i al Santander X Spain Award University 2026.

Categoria "Startup Universitària 2026"

Aquesta categoria s’adreça a Start-ups (empreses emergents) universitàries de base tecnològica altament innovadores que estiguin en actiu amb un producte o servei al mercat. L'objectiu del programa és reconèixer i potenciar a les millors startups i spin offs universitàries, constituïdes legalment a Espanya, de base tecnològica o de coneixement i que tinguin una solució innovadora i disruptiva en fase d'acceleració, a les quals se'ls facilitarà la possibilitat d'optar a un premi, així com la possibilitat de posar-se a prova al costat dels millors actors en l'ecosistema empresarial nacional.

Almenys un membre de l'equip ha de ser estudiant o graduat amb una antiguitat màxima de cinc anys des del moment de la graduació, professor/a, investigador/a, funcionari/a o tenir una vinculació formal amb la URV.

Les Start-ups que es vulguin presentar. hauran d’estar ja facturant, tenir un equip format per un mínim de 2 persones i un màxim de 25 amb contracte a temps complet i comptar amb un capital llavor fins a un màxim d'1.000.000€ aixecat en rondes d'inversió.

Per a la URV hi ha un premi de 4.000 euros. A més, els projectes premiats es donaran a conèixer als mitjans tant interns del Banco Santander com externs i podran accedir a Mentoria i al Santander X Startup Award Startup.

Sol·licituds

El termini per a presentar sol·licituds romandrà obert fins al 17 d’abril de 2026.