· Informacions d'interès

Incubalia nova start-up

Amb la signatura del conveni la URV reconeix aquesta empresa com a Start-up de la universitat.

Incubalia és una empresa de base tecnològica especialitzada en la creació de negocis en línia mitjançant Prestashop, una de les plataformes de comerç electrònic més importants del món, i d'acompanyament com a soci tecnològic i de màrqueting. Actualment està treballant en un innovador software d'anàlisis web

El rector de la Universitat Rovira i Virgili, Josep Anton Ferré, i Enric Ginovart com a representant de l'empresa Incubalia, han signat aquest migdia un conveni arran del qual la URV reconeix aquesta empresa com a Start-up de la universitat.  Incubalia és una empresa de base tecnològica especialitzada en la creació de negocis en línia mitjançant Prestashop, una de les plataformes de comerç electrònic més importants del món, i d'acompanyament com a soci tecnològic i de màrqueting. Integrada per un equip multidisciplinari de sis persones a temps complert, Incubalia està  treballant actualment en un innovador programari basat en l'Smart Visual Data, que permet unir diferents fonts de dades  i dissenyar un dashboard (tauler de comandament) personalitzat a temps real que mostra les mètriques més importants del negoci en línia d'una manera visual i intuïtiva, molt diferent dels clàssics informes d'analítica web.

La relació d'Incubalia amb la URV no és nova, ja que actualment la seu de l'empresa es troba al campus Terres de l'Ebre, i al llarg dels dos últims anys, diversos estudiants d'Administració i Direcció d'Empreses del campus hi han fet pràctiques. "Alguns dels nostres clients quan han vist que se'ls consolidava el negoci en línia, ens han demanat que els busquéssim algú que pogués gestionar la botiga en línia, així que hem hagut de fer tasques de recursos humans i els hem enviat estudiants que prèviament havíem tingut en pràctiques", explica Enric Ginovart.

Amb la signatura del conveni, aquesta relació s'institucionalitza. Es tracta d'un reconeixement que permet establir una relació de benefici mutu entre l'empresa i la Universitat. Així l'empresa podrà acreditar davant de tercers que és una Start-up de la URV i guanyarà en visibilitat i impacte social; i a la URV li permet complir un dels seus objectius, el de promoure polítiques de promoció activa i fomentar l'esperit emprenedor entre el seu personal i estudiants.  A més de poder col·laborar en projectes R+D+I amb investigadors dels grups de recerca universitaris.

Durant la tramitació d'aquest reconeixement, Incubalia ha rebut l'assessorament de la Unitat de Valorització i Comercialització de la URV, que compta amb el suport d'ACCIÓ, i la Càtedra sobre el Foment de l'Emprenedoria i la Creació d'Empreses de la URV.