· Informacions d'interès

Celebració del Congrés intern de la URV sobre l’hidrogen i la descarbonització industrial

El divendres 28 d'abril la Universitat Rovira i Virgili va realitzar un congrés intern per parlar sobre l'hidrogen i la descarbonització industrial.

La jornada es va celebrar a les instal·lacions del Centre de Transferència i Tecnologia de la Fundació URV, que va acollir a quasi un centenar d'assistents.

La finalitat del congrés era la de visibilitzar internament l'activitat científica, formativa i de divulgació existent a la URV en relació a la cadena de valor de l'hidrogen i la descarbonització industrial, i visibilitzar també la URV com el principal hub de Catalunya en aquesta matèria. L'acte va servir per posar en comú tots els projectes que s'hi duen a terme al voltant d'aquest vector energètic i davant l'emergència climàtica. També es va parlar d'aspectes com la IA, la IoT, la seguretat informàtica i els materials avançats que s'han d'aplicar en el desplegament de les cadenes de valor de l'hidrogen i la descarbonització.

La jornada va començar a les 9:30, amb una benvinguda donada pel rector de la universitat, en Josep Pallarès. Un gran nombre de grups de diferents disciplines van participar en la sessió que, tot i que aquesta va esdevenir presencial, va comptar amb la intervenció d'algunes participacions en modalitat en línia. Al voltant d'una vintena de projectes van ser presentats durant el matí.

Els objectius de la jornada es van basar essencialment en compartir coneixement i iniciatives, promoure nova recerca tant en els grups ja actius com en els que encara no ho són però tenen potencial, establir sinergies entre els investigadors i generar un mapa de capacitats i directori URV en els àmbits del congrés.