· Agenda

Concurs Experimentar a casa

Si teniu una cuina, teniu un laboratori en potència. Aquest és el lema amb que l'equip d'investigadors de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i l'Institut Català d'Investigació Química (ICIQ) vol apropar l'experimentació a les famílies amb nens i joves.

En el marc del programa Repte Experimenta adreçat a escoles i instituts de secundària, han adaptat el projecte a la situació en que ens trobem.

L'objectiu inicial del programa és que de la mà de padrins científics vinculats al món acadèmic i empresarial, els alumnes dissenyin un experiment amb productes d'ús quotidià (com aliments, productes de farmàcia o de neteja...) i realitzin un vídeo per entrar en concurs i així premiar als millors joves divulgadors científics.

A partir del dia 24 de març, i durant el temps que duri el confinament degut a la pandèmia del COVID-19, es publicaran al web del programa i a les xarxes propostes d'experiments senzills que les famílies poden fer a casa sota el lema Experimenta a casa.

La novetat del Repte Experimenta radica en els padrins i padrines, investigadors i professionals en actiu i futurs científics que apropen el món de la Química, l'Enginyeria, la Biologia, l'Enologia, la Biotecnologia o la Física d'una manera alternativa al currículum escolar. Conèixer de primera mà què fan en el seu dia a dia aquests professionals reforça el coneixement sobre l'aplicació del mateix en el món laboral. En aquest sentit el programa compta amb el suport de les empresses Elix Polymers, Dupont Water Solutions, BASF, Messer i l'Unitat de radioquímica ambiental i sanitària.