Lliurats els premis del Concurs de projectes de la Setmana Europea del Codi URV a cinc centres educatius

Els premis de la Setmana Europea del Codi, en la qual hi han participat més d'un miler d'alumnes de 23 centres de primària i secundària de la demarcació, s'han lliurat el passat 11 de desembre a l'Aula Magna del Campus Catalunya. Alumnat i professorat van ser formats del 7 al 18 d'octubre en l'ús de Makey Makey i Arduino. Posteriorment van desenvolupar un projecte a les seves escoles i instituts, que han presentat a concurs mitjançant un vídeo demostratiu. Els guanyadors han estat els alumnes de 6è de l'Escola Sant Bernat Calvó (Vila-seca), de 3r de l'Escola Beat Bonaventura Gran (Riudoms), de 5è de l'Escola La Parellada (Santa Oliva), de 4t d'ESO de l'INS Pont del Diable (Sant Salvador), i de 2n d'ESO de l'INS Josep Tapiró (Reus).

La Setmana del Codi és un esdeveniment que se celebra als països de la Unió Europea amb l'objectiu d'apropar la codificació i l'alfabetització digital a tothom de manera divertida i atractiva, per entendre com funciona la tecnologia i desenvolupar les habilitats per programar i innovar. La URV s'ha sumat a la iniciativa acollint la formació en codi en quatre campus de la Universitat.

Per primària es van introduir conceptes sobre l'energia i nocions de programació a través de la realització d'activitats diverses amb un kit Makey Makey, que permet desenvolupar des d'un projecte artístic fins a un d'enginyeria. Per secundària es va treballar amb Scratch per Arduino, per introduir conceptes de programació, robòtica i desenvolupar petits projectes domòtics amb un kit Arduino.

Del 21 d'octubre al 29 de novembre, l'alumnat i el professorat van desenvolupar estructures creatives i projectes de domotització, que el jurat del concurs ha valorat a través dels vídeos presentats pels centres educatius.

En aquesta iniciativa patrocinada per Google i FECYT (Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología) hi han col·laborat, a més de la URV, el Departament d'Educació de la Generalitat i Google Developers Group Tarragona, en el marc de l'Aliança STEM, amb la finalitat de promoure el coneixement de competències digitals, estimular la creativitat i incentivar l'interès de l'alumnat per l'àmbit de la ciència, la tecnologia, l'enginyeria i les matemàtiques.