· Agenda

Jornada “Les patents, eina clau per a la recerca“

El Centre de Transferència de Tecnologia i Innovació (CTTi) de la Fundació URV va acollir ahir la jornada "Les patents, eina clau per a la recerca", una sessió de sensibilització al personal docent i investigador sobre l'ús adequat de les patents com a documentació cientificotècnica en la recerca universitària.

La ponència ha estat coordinada per la Unitat de Valorització i Comercialització de la URV (UV-URV) amb la col·laboració de l'Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM) i amb el suport de la Secretaria d'Universitats i Recerca del Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya. La sessió ha estat impartida per la Sra. Beatriz Tejedor, Cap del Servei de cerques del Departament de Patents i Informació Tecnològica de l'OEPM.

Durant la presentació, s'ha fet especial èmfasi en la necessitat de fer una bona cerca d'informació a les patents com a primera fase per obtenir resultats innovadors i així evitar treballar en investigacions redundants. També ha remarcat la importància de patentar abans de fer cap publicació per tal de protegir el coneixement.

La jornada ha comptat amb participants de diferents àmbits de coneixement de la Universitat i d'empreses del territori.

La UV-URV té com a missió la identificació, protecció, valorització i comercialització de les invencions que duen a terme els investigadors de la URV amb la finalitat de transmetre aquests resultats a la societat, i al mateix temps, obtenir un retorn per a la URV i els seus investigadors.