La valoració funcional com a eina clau en la planificació individual del fisioterapeuta

Una formació pràctica específica per a estudiants i professionals de la fisioteràpia

En el procés de rehabilitació i readaptació dels pacients és fonamental realitzar una valoració funcional completa per tal d'adaptar el tractament a les necessitats individuals de cada persona.

La seva aplicabilitat requereix uns coneixements sobre diferents conceptes, per poder ser capaç de detectar dèficits neuromusculars en el moviment que puguin alterar la cadena cinètica.

Per aquest motiu, la Unitat de Fisioteràpia i la Fundació URV han organitzat una formació pràctica específica per a estudiants i professionals de la fisioteràpia amb les docents Sra. Montse Gallegos i Dra. Cristina Adillón, professionals amb una àmplia experiència clínica i científica en aquest àmbit.

En aquest curs l'alumne serà capaç d'identificar i reconèixer els dèficits i asimetries en el moviment a partir d'eines de valoració funcional validades científicament, per crear i dissenyar una programació adient a les necessitats del pacient i adaptar la càrrega segons els resultats obtinguts en la valoració. D'aquesta manera es podran complir els objectius de la rehabilitació i la readaptació de qualsevol persona amb un raonament clínic basat en l'evidència científica i clínica actual.

El curs començarà el pròxim 1 de juny, i tindrà una part virtual i una altra presencial els dies 9 i 10 de juny a les aules de fisioteràpia del Centre Tecnològic de Nutrició i Salut de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la URV.