Turisme inclusiu: bones pràctiques en l'atenció al client

Fitxa Tècnica

Temari del curs

Mòdul:
M01- Fonaments de l¿accessibilitat i la inclusió en el turisme
ECTS:
.4
Durada:
4 h.
Idiomes:
Català
Contingut:
  • Accessibilitat universal, inclusió i disseny per a tothom.
  • Tipologies de discapacitats: física, sensorial, cognitiva, mental i múltiple.
  • Drets de les persones amb discapacitat i normativa d¿accessibilitat turística.
  • Beneficis de la inclusió per a empreses i destinacions: la cadena de valor accessible.
  • L¿atenció com a pilar de la qualitat turística: el Customer Experience Journey.
Mòdul:
M02- Atenció inclusiva al client i comunicació accessibles
ECTS:
1.6
Durada:
16 h.
Contingut:
  • Necessitats específiques segons tipus de discapacitat.
  • Comunicació accessible: ús de gestos, llenguatge clar, simplificació de la informació.
  • Adaptació dels serveis i espais en allotjaments, restaurants, oficines de turisme i activitats guiades.
  • Consells pràctics per oferir una atenció respectuosa, empàtica i eficient.
  • Creació de contingut i accessibilitat digital
  • Suports adaptats: fullets, menús, vídeos, correus electrònics, etc.
  • Recursos accessibles: braille, QR, audioguies, subtítols, pictogrames, senyalètica, etc.
  • Ús de tecnologia: aplicacions mòbils, realitat augmentada, assistents digitals
  • Convidats experts
Mòdul:
M03- Sortides de treball de camp i aprenentatge observant
ECTS:
1
Durada:
10 h.
Contingut:
  • Visita de una destinació/recurs/equipament per avaluar la seva accessibilitat. Elaboració de propostes de millora per part dels participants.
  • Estudi de casos reals. Observació per rols assignats. Elaboració de fitxes d¿anàlisi i exposició en grup de les observacions.

Inscripció