Turisme inclusiu: bones pràctiques en l'atenció al client

Fitxa Tècnica

Cal destacar:

Programa subvencionat


Preu final amb la subvenció del Pla Microcred: 250 €


Preu original del programa: 500 €


Aquests estudis estan finançats amb fons públics amb una subvenció de fins al 70% del cost directe del programa formatiu. Estan adreçats a persones residents d’entre 25 i 64 anys.

Introducció:

En l’actual context del turisme sostenible i responsable, esdevé essencial formar professionals capaços d’oferir una atenció inclusiva i accessible a totes les persones.

Aquest programa neix de la necessitat d’adaptar els serveis turístics a una realitat diversa, garantint l’accessibilitat universal com a dret fonamental i com a valor afegit per a les destinacions i les empreses del sector.

Adreçat a:
  • Personal d'hoteleria i restauració
  • Professionals de cuina, sala, recepció, housekeeping
  • Agents d'atenció al públic en agències de viatges i oficines de turisme
  • Personal de gestió i informació en equipaments culturals i turístics
  • Guies turístics i personal d'activitats
Criteris de selecció:
Currículum Vitae
Titulació Prèvia
Codi:
MCTIBOTG-A1-2025-1
Títol al que dóna dret:
Certificat d'aprofitament
Objectius:

Aquest programa combina teoria, pràctica i immersió en situacions reals, amb l'objectiu de formar professionals compromesos amb un turisme més humà, igualitari i de qualitat.

  • Proporcionar coneixements clau sobre accessibilitat universal, disseny per a tothom i inclusió en l'àmbit turístic.
  • Donar eines pràctiques per atendre adequadament les persones amb diferents tipus de discapacitat, tenint en compte les seves necessitats específiques i millorant l'experiència del visitant.
  • Sensibilitzar els participants sobre la importància de la comunicació inclusiva, tant presencial com digital, i formar-los en l'ús de recursos i tecnologies accessibles.
  • Enfortir les competències dels professionals mitjançant metodologies actives, sortides de camp i observació directa, afavorint una actitud proactiva en la detecció i millora dels serveis turístics des d'una mirada inclusiva.
Competències professionals:

  • COE 1

    Demostrar competència intercultural i respecte pels propis valors i normes culturals. Mostreu tolerància i apreciació pels diferents valors i normes que tenen diverses persones i cultures, desenvolupades en diferents circumstàncies o en diferents moments i llocs. Promoure i respectar la diversitat, i defensar el tractament igualitari de gèneres, ètnies i grups minoritaris en les organitzacions amb l'objectiu de prevenir la discriminació i assegurar la inclusió i un ambient positiu.


  • COE 2

    Processar informació, idees i conceptes.


  • COE 3

    Pensar de manera creativa i innovadora.


  • COE 4

    Organitzar informació, objectes i recursos.


  • COE 5

    Col·laborar en equips i xarxes.


Direcció:
Noemí Rabassa Figueras
Marta Nel·Lo Andreu
Coordinació acadèmica:
Alba Font Barnet
Docents:
Alba Font Barnet
Constanza Grasso
Marta Nel·Lo Andreu
Noemí Rabassa Figueras
Durada:
3 ECTS (30 h)
Impartició:
presencial
Idiomes en que s'imparteix:
Castellà, Català
Dates:
del 07/10/2025 al 25/11/2025
Horari:

Dimarts de 16:00h a 20:00h

Ubicació:
Facultat de Turisme i Geografia
Plànol de situació:

Preu:
250 €
Contacte:
Telèfon de contacte:
Entitats col·laboradores:

  • Impulsa Igualdad


Temari del curs

Inscripció