· CONGRESSOS

Tarragona acollirà el VI Col·loqui Internacional "La lingüística de Pompeu Fabra"

VI Col·loqui Internacional "La lingüística de Pompeu Fabra"

Tarragona es convertirà en l'epicentre de la lingüística catalana del 28 al 30 de novembre de 2023, amb la celebració del VI Col·loqui Internacional "La lingüística de Pompeu Fabra". Organitzat pel Departament de Filologia Catalana de la Universitat Rovira i Virgili, aquesta sisena edició renova l'esperit d'aquesta trobada acadèmica que es va iniciar l'any 1998, en commemoració del 50è aniversari de la mort del filòleg Pompeu Fabra.

Després de cinc edicions, el col·loqui s'ha consolidat com una cita imprescindible per a professionals i estudiosos de la llengua catalana. La seva periodicitat triennal ha proporcionat una plataforma única per a la reflexió en profunditat sobre els diversos aspectes de l'obra de Pompeu Fabra i la seva rellevància en la planificació lingüística contemporània.

En aquesta ocasió, la sisena edició busca anar més enllà dels plantejaments hagiogràfics, oferint una oportunitat per a revisar científicament la feina de Fabra, explorar les coordenades històriques que la van possibilitar i avaluar-ne la vigència en l'àmbit de la planificació lingüística actual.

A més, el col·loqui servirà com a marc propici per a realitzar un balanç, set anys després, de la implantació de la nova gramàtica de la llengua catalana (2016) i la nova ortografia catalana (2017) de l'Institut d'Estudis Catalans. Un esdeveniment imprescindible per a totes les persones interessades en la riquesa i la evolució de la llengua catalana.