Màster de formació permanent en Seguretat Industrial dels Processos Químics

Introducció:

El Màster de formació permanent en Seguretat Industrial dels Processos Químics representa un pas endavant cap a la concreció d'una oferta formativa que afronta les necessitats reals del sector, promovent la seguretat, la innovació i la sostenibilitat en els processos químics industrials.

Aquest màster compta amb la participació de professionals de l'entorn industrial del camp de Tarragona i respon a una iniciativa col·laborativa entre la Universitat i l'Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT). A més, el màster es distingeix per ser altament especialitzat i orientat cap a la professionalització, responent així de manera efectiva a les demandes del mercat laboral, preparant així als estudiants per afrontar els reptes específics de la seguretat en els processos industrials.

• Supervisors de planta, enginyers, responsables de seguretat, personal de seguretat, i altres involucrats en el disseny, operació, modificació o manteniment de plantes de procés.
  • Enginyers químics recent titulats que vulguin profunditzar en el risc industrial químic.
Criteris de selecció:
Titulació Prèvia
MSIPQEN-M1-2024-1
Màster de formació permanent
Proporcionar una formació avançada i especialitzada en la gestió integral de la seguretat en entorns industrials i dotar als estudiants amb els coneixements teòrics i pràctics necessaris per comprendre els principis fonamentals del risc industrial químic, de les seves conseqüències sobre l'entorn i de la necessitat d'optimitzar la seguretat del procés, oferint fonaments en aquest àmbit, assenyalant la importància de gestionar el risc químic industrial i optimitzar la seguretat del procés.

Objectius específics:
  • Conèixer el marc legislatiu relatiu a la seguretat industrial, incloent-hi la normativa SEVESO i els requisits establerts per la legislació de la Generalitat de Catalunya.
  • Capacitar els estudiants per identificar, avaluar i gestionar els riscos, utilitzant metodologies i eines com l'anàlisi quantitatiu de riscs, l'elaboració d'informes de seguretat i la preparació de plans d'emergència.
  • Proporcionar una comprensió profunda dels sistemes de gestió de la qualitat, ambiental i de salut ocupacional, i la seva integració en el marc de la seguretat SEVESO, permetent als estudiants adquirir les competències necessàries per implementar i mantenir sistemes de gestió eficaços i assegurar la conformitat normativa en entorns industrials.
  • Preveure la participació de professionals reconeguts en el camp de la seguretat industrial, aportant una visió actualitzada i pràctica sobre els desafiaments i les millors pràctiques en aquest àmbit.
Sortides professionals:

Anna Fajardo Farré
60 ECTS (850 h)
presencial
Idiomes en que s'imparteix:
Castellà
del 30/09/2024 al 19/06/2026
Especificació durada:
24 mesos
Presencial els dilluns, dimecres i dijous de 17 a 21 h
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química (ETSEQ) - Campus Sescelades, Avinguda dels Països Catalans, 26, 43007 Tarragona
Plànol de situació:

Beques i facilitats de pagament:

• Possibilitat de fraccionament: 10% per la reserva de plaça al moment de fer la inscripció + 50% abans de l’inici del programa + 40% a meitat del programa.

• Bonificació: aquest programa pot ser bonificat mitjançant la Fundació Estatal per a la Formació en l'Ocupació (FUNDAE). Més informació a Bonificació FUNDAE.

Telèfon de contacte:
Entitats col·laboradores: