· CURSOS

El budisme, un fenomen històric i cultural de gran importància

El budisme no és només una gran religió mundial, sinó també un fenomen històric i cultural de gran importància que ha influït en la filosofia, la psicologia i l'art modern. Però malgrat la seva repercussió, encara és poc conegut als països de parla hispana i té poca presència a les universitats iberoamericanes.

Després del gran èxit del primer curs titulat «El budisme: de les arrels doctrinals a l'experiència viscuda», la Fundació URV i la Fundació Dharma-Gaia, van posar en marxa un programa format per de tres cursos en línia independents titulats «Estudis sobre les tradicions del budisme i de la meditació», que s'imparteixen des de l'octubre del 2022 fins el desembre del 2023, amb l'objectiu d'oferir una visió el més completa possible del budisme i de les diferents tradicions que el componen.

Després d'acabar el primer curs d'aquest, «El budisme primerenc i la tradició theravāda: ensenyaments i pràctiques», la Fundació URV i la Fundació Dharma-Gaia anuncien el segon curs teòric-pràctic «Els budismes mahāyāna i vajrayāna: ensenyaments i pràctiques», que s'impartirà de l'11 d'abril al 29 de juny del 2023.