Acompanyament en la Sistematització i Documentació de la Pràctica Docent Innovadora amb Tecnologies Digitals (B2)

Fitxa Tècnica

Temari del curs

Mòdul:
Formació en competències digitals teòrico-pràctiques
ECTS:
3
Durada:
30 h.
Contingut:

Del 25/10/23, fins el 13/12/23 (30h)


  • 10 hores virtuals síncrones (divendres de 18 a 20h)
  • 20 hores virtuals asíncrones

  • 1. Compromís professional:

    1.1. Estratègies comunicatives de centre: espais virtuals del centre educatiu: funcions, normes i accessibilitat digital; EDC ús d’espais digitals: estratègies comunicatives;

    1.2. Estratègies de treball col·laboratiu a l’EDC.

    1.3. Anàlisi sistemàtica i reflexiva de pràctiques educatives inclusives amb ús de tecnologies digitals (TD);

    1.4. Processos d’innovació i TD;

    1.5. Ús responsable i segur: EDC i normes de convivència.

    2. Continguts digitals:

    2.1. Selecció de recursos i continguts educatius digitals;

    2.2. Creació, modificació, etiquetatge i intercanvi de continguts digitals inclusius.

    3. Ensenyament i aprenentatge:

    3.1. Ús inclusiu de les TD a les planificacions de situacions d’aprenentatge:

    3.2. El treball col·laboratiu de l’aprenentatge.

    4. Avaluació i retroacció:

    4.1. Tècniques, eines i instruments per a la recollida de dades;

    4.2. Variables i dades: tractament amb TD;

    4.3. Presentació de dades d’avaluació mitjançant l’ús de TD.

    5. Empoderament de l’alumnat:

    5.1. Accessibilitat digital i participació de l’alumnat;

    5.2. Anàlisi de l’ús de les tecnologies d’assistència a nivell de centre (EDC);

    5.3. Autonomia i responsabilitat de l’alumnat en l’ús de TD a l’EDC.

    6. Competència digital de l’alumnat:

    6.1. Situacions d’aprenentatge i competència digital de l’alumnat: Cerca, avaluació i tractament de la informació; comunicació responsable, ètica, segura i inclusiva, identitat digital; creació de continguts digitals; seguretat en l’ús de les TD; ús creatiu i crític.

Mòdul:
Formació experimental pràctica
ECTS:
1.5
Durada:
15 h.
Contingut:

Del 13/01/24 a 10/02/24. (15h)


  • 15 hores presencials (divendres de 18 a 21h)
  • 10 hores virtuals asíncrones

  • Taller 1. Pensament computacional i robòtica educativa.

    Taller 2. Espais de treball amb metodologia Maker.

    Taller 3. Ús i dinamització d’una aula RTC (Reinvent The Classroom).

Mòdul:
Acompanyament en les estratègies de seguiment i sistematització de l¿Estratègia Digital de Centre i difusió de resultats
ECTS:
2.5
Durada:
25 h.
Contingut:

Del 12/01/24 al 19/04/24 Formació semipresencial. Implantació d’un projecte digital al centre del participant(25h).


  • Sessions d'implantació presencial en el propi centre, els horaris seran a convenir amb els responsables de la tutoria

  • Pràctiques educatives implantant el projecte al centre, dinamització d’espais i metodologia Maker.

    El moviment maker, principalment, es vincula a les STEAM, una de les seves virtuts és la transversalitat.

    La cultura maker té com a objectiu crear, construir i fabricar en base a les idees que es generin a l’aula i a les necessitats específiques.

    La creació es desenvolupa de forma col·laborativa produint aprenentatges altament significatius.

    Alguns dels espais del centre (laboratoris, aules polivalents o de música, aules d’informàtica o tecnologia, biblioteques...) es poden “repensar” i adaptar per promoure la metodologia maker, incorporant-hi recursos que permetin: prototipatge ràpid, impressió i escaneig 3D, tall controlat per ordinador a vinil, tall controlat per ordinador a làser, pràctiques electrònica, programació integrada i interfícies, dispositius d’entrada i sensors, xarxa i comunicacions, motlles i fundació, circularitat...