Del 25/10/23, fins el 13/12/23 (30h)
- 10 hores virtuals síncrones (divendres de 18 a 20h)
- 20 hores virtuals asíncrones
1. Compromís professional:
1.1. Estratègies comunicatives de centre: espais virtuals del centre educatiu: funcions, normes i accessibilitat digital; EDC ús d’espais digitals: estratègies comunicatives;
1.2. Estratègies de treball col·laboratiu a l’EDC.
1.3. Anàlisi sistemàtica i reflexiva de pràctiques educatives inclusives amb ús de tecnologies digitals (TD);
1.4. Processos d’innovació i TD;
1.5. Ús responsable i segur: EDC i normes de convivència.
2. Continguts digitals:
2.1. Selecció de recursos i continguts educatius digitals;
2.2. Creació, modificació, etiquetatge i intercanvi de continguts digitals inclusius.
3. Ensenyament i aprenentatge:
3.1. Ús inclusiu de les TD a les planificacions de situacions d’aprenentatge:
3.2. El treball col·laboratiu de l’aprenentatge.
4. Avaluació i retroacció:
4.1. Tècniques, eines i instruments per a la recollida de dades;
4.2. Variables i dades: tractament amb TD;
4.3. Presentació de dades d’avaluació mitjançant l’ús de TD.
5. Empoderament de l’alumnat:
5.1. Accessibilitat digital i participació de l’alumnat;
5.2. Anàlisi de l’ús de les tecnologies d’assistència a nivell de centre (EDC);
5.3. Autonomia i responsabilitat de l’alumnat en l’ús de TD a l’EDC.
6. Competència digital de l’alumnat:
6.1. Situacions d’aprenentatge i competència digital de l’alumnat: Cerca, avaluació i tractament de la informació; comunicació responsable, ètica, segura i inclusiva, identitat digital; creació de continguts digitals; seguretat en l’ús de les TD; ús creatiu i crític.
Del 13/01/24 a 10/02/24. (15h)
- 15 hores presencials (divendres de 18 a 21h)
- 10 hores virtuals asíncrones
Taller 1. Pensament computacional i robòtica educativa.
Taller 2. Espais de treball amb metodologia Maker.
Taller 3. Ús i dinamització d’una aula RTC (Reinvent The Classroom).
Del 12/01/24 al 19/04/24 Formació semipresencial. Implantació d’un projecte digital al centre del participant(25h).
- Sessions d'implantació presencial en el propi centre, els horaris seran a convenir amb els responsables de la tutoria
Pràctiques educatives implantant el projecte al centre, dinamització d’espais i metodologia Maker.
El moviment maker, principalment, es vincula a les STEAM, una de les seves virtuts és la transversalitat.
La cultura maker té com a objectiu crear, construir i fabricar en base a les idees que es generin a l’aula i a les necessitats específiques.
La creació es desenvolupa de forma col·laborativa produint aprenentatges altament significatius.
Alguns dels espais del centre (laboratoris, aules polivalents o de música, aules d’informàtica o tecnologia, biblioteques...) es poden “repensar” i adaptar per promoure la metodologia maker, incorporant-hi recursos que permetin: prototipatge ràpid, impressió i escaneig 3D, tall controlat per ordinador a vinil, tall controlat per ordinador a làser, pràctiques electrònica, programació integrada i interfícies, dispositius d’entrada i sensors, xarxa i comunicacions, motlles i fundació, circularitat...