Preu final amb la subvenció del Pla Microcred: 225 €
Preu original del programa: 454,50 €
Aquests estudis estan finançats amb fons públics amb una subvenció de fins al 70% del cost directe del programa formatiu. Estan adreçats a persones residents d’entre 25 i 64 anys.
Idoneïtat Entrevista
1. Promoure la professionalització del sector.
Millorar les competències tècniques i transversals dels professionals de l'àmbit de l'arqueologia i el patrimoni cultural per impulsar el disseny, implementació i avaluació de processos de transferència de coneixement cap a la societat. Així mateix, garantir entre els tècnics territorials una gestió i difusió del patrimoni arqueològic i cultural rigorosa i sostenible. Posicionar el patrimoni com a motor de desenvolupament econòmic, social i cultural.
2. Fomentar la transferència de coneixement.
Facilitar eines per comunicar el valor del patrimoni cultural a la societat, fomentant la participació ciutadana i la cocreació en projectes patrimonials.
Formar en tècniques de divulgació científica que permetin als arqueòlegs i investigadors explicar els resultats de la recerca de manera comprensible i atractiva per a la ciutadania.
3. Desenvolupar competències per a la captació de fons competitius.
Identificar oportunitats de finançament competitiu (Horizon Europe, FECYT, etc.) i adaptar els projectes als requisits específics d'aquestes convocatòries.
Familiaritzar als professionals en l'elaboració de propostes interdisciplinàries que integrin arqueologia, ciències socials, educació i tecnologia per maximitzar les possibilitats d'èxit.
Compartir experiències d'èxit sobre el lideratge de consorcis internacionals dirigits a projectes d'impacte social en arqueologia i patrimoni cultural.
4. Promoure l'ús del patrimoni com a recurs cultural, educatiu i turístic.
Dissenyar recursos educatius innovadors (àmbits formal i no formal).
a) Crear materials didàctics adreçats a millorar l'aprenentatge sobre el patrimoni arqueològic i cultural.
b) Capacitar docents i empreses d'educació patrimonial per utilitzar el patrimoni arqueològic com a eina pedagògica adaptada a diferents nivells educatius.
c) Desenvolupar accions educatives dirigides al públic general que fomentin valors com el respecte pel patrimoni històric i natural (educació no formal).
Incorporar el patrimoni com a atractiu cultural i turístic sostenible.
a) Formar tècnics de turisme i desenvolupament local en la creació d'itineraris culturals que combinin valors educatius i patrimonials, evitant la banalització del patrimoni.
b) Promoure experiències turístiques que sensibilitzin els visitants sobre la importància de preservar el patrimoni cultural.
c) Promoure una identitat local mitjançant el patrimoni. Identificar estratègies i metodologies per integrar elements patrimonials únics que reforcin la identitat local, atraient visitants interessats en experiències autèntiques i respectuoses amb les comunitats receptores.
5. Enfortir l'impacte social de l'arqueologia i el patrimoni.
Desenvolupar estratègies per integrar el patrimoni en polítiques locals que promoguin la cohesió social i el benestar comunitari.
Capacitar tècnics municipals perquè incloguin el patrimoni cultural com a motor econòmic i social dins dels plans estratègics locals.
Capacitar els professionals per involucrar agents locals en totes les etapes dels projectes patrimonials, promovent processos participatius i col·laboratius.
Desenvolupar estratègies per integrar el coneixement local en els projectes de recerca, afavorint una governança compartida del patrimoni.
Josep M. Palet Martínez