Diploma de Postgrau en Supervisió en l'Àmbit de l'Atenció a les Persones

Cal destacar:

La modalitat del diploma de postgrau es semipresencial, i el centre on es realitzaran les sessions presencials compleix amb tots els requisits per poder realitzar la docencia presencial amb totes les garanties de seguretat, seguint els protocols i les recomanacions actualitzades de salut .

Introducció:

La supervisió i assessorament és una pràctica comuna, acceptada i reconeguda en l’àmbit dels serveis socials, educatius i sanitaris i que es troba dins l’àmbit de la formació permanent. Es considera la supervisió com un suport tècnic als equips imprescindible per a millorar progressivament l’atenció a la població, ja que facilita els processos de treball interns. Clarifica tasques i funcions dels diferents interventors socials, educatius o sanitaris i ajuda, com altres suports tècnics, en la planificació i en l’avaluació de casos o situacions. Les supervisions fan una contribució important al desenvolupament professional i asseguren la qualitat del treball dels professionals. Amb la professionalització dels camps de l'atenció a les persones, és central tenir dispositius que facilitin una excel·lent qualificació en aquest camp. Molts professionals treballen en equips, altres treballen sols i tots necessiten créixer, per això necessiten temps i espais per reflexionar en el marc d'una relació de supervisió.

Graduats o titulats en educació social, psicologia, treball social, pedagogia i psicopedagogia, mestres, i professions en l'àmbit de la salut, que desenvolupen la seva activitat de forma individual o en equip dins de:
  • Administracions
  • Serveis socials
  • Serveis socioeducatius d'atenció a la infància, centres d'acollida i residencials, espais familiars, equips d'atenció a la infància i l'adolescència.
  • Institucions de salut
  • Institucions d'educació, centres educatius, d'educació especial, EAPs
  • Entitats del Tercer sector
  • Serveis culturals
  • Diferents departaments d'una organització / empresa / institució, interessades en aplicar tècniques de supervisió als seus equips de treball o projectes.
Criteris de selecció:
Carta de Motivació
Currículum Vitae
Idoneïtat Entrevista
DPSUPCA-M1-2022-2
Diploma de Postgrau
Els objectius de la supervisió i l'assessorament són:
  • Augmentar la capacitació i el desenvolupament professional per realitzar el seu treball específic.
  • Afavorir la comunicació i la cohesió entre diferents professionals i disciplines incrementant el potencial i l'especificitat de cada membre.
  • Possibilita l'augment de qualitat de l'atenció en els serveis.
  • Promou la cura dels professionals i el seu benestar
Competències professionals:
- Construir i conèixer models, marcs, recerques i literatura sobre supervisió.
- Aplicar un seguiment “monitorejat” de l’aprenentatge, el creixement i la reflexivitat dels supervisats amb empatia formativa.
- Establir un equilibri entre el coneixement teòric i el pràctic.
- Establir i mantenir una relació de supervisió, especialment en relacions que impliquin ruptures i canvis tan personals com organitzacionals.
- Analitzar els casos a treballar, avaluar i escriure informes per donar un feedback.
- Comprendre el canvi organitzacional que inclou les realitats socials, econòmiques, culturals i polítiques de les organitzacions i equips rellevants.
- Mantenir i promoure els principis ètics amb autoconsciència dels propis processos i estil de supervisió i sensibilitat amb els problemes de poder i identitat personal.
- Assolir eines per a treballar en grup.
- Resoldre conflictes en un grup
- Aplicar l’escolta activa
- Acompanyar, orientar i donar suport individualment i de forma col·lectiva.
Sortides professionals:

• En l'àmbit de la supervisió, orientació  i la consultoria a les organitzacions. Especialment indicat en els àmbits de l'atenció psico-social:

• Serveis socials

• Entitats del Tercer sector

• Serveis culturals

• Administracions

• Diferents departaments d'una organització / empresa / institució

• Institucions de salut

• Institucions d'educació i educació especial

• I en especial als col·lectius d’educadors, psicòlegs, treballadors socials, metges, infermeres, inspectors d’educació, mestres, EAP’s, entre d’altres professions.

Itinerari formatiu:

Aquest Diploma de Postgrau en Supervisió en l'àmbit de l'atenció a les persones es un programa modular que ofereix també cursar de forma independent els cursos:
- Principis de comunicació aplicats a la Supervisió
- El fenomen grupal. Dinàmica i procés de formació d'un grup de treball

Direcció:
Claudio Robles
30 ECTS
presencial
Idiomes en que s'imparteix:
Castellà, Català
del 25/02/2022 al 03/12/2022
Especificació durada:
12 mesos
Calendari del curs:
Un cap de setmana al mes. Divendres de 16h a 21h i dissabte de 9h a 14h. De març a desembre dissabtes de 15.30 a 19.30 per fer les metasupervisions de les pràctiques
IGEMA, Centre d'estudis universitaris Carrer de Sabino Arana, 42, 08028 Barcelona
Plànol de situació:

Beques i facilitats de pagament:

• Beques FURV: Aquest postgrau disposa d'un de les 36 beques d'accés als títols propis de postgrau. Tota la informació en Beques FURV.

• Possibilitat de fraccionament: 10% reserva de plaça en fer la inscripció + 50% abans de l'inici del curs + 40% a mig curs.

• Bonficació: Aquest curs compleix els requisits per a ser bonificat mitjançant la Fundació Estatal per a la Formació en l'Ocupació, FUNDAE. Més informació en Bonificació FUNDAE.

Telèfon de contacte:

Aquest curs compleix els requisits per ser bonificat mitjançant la Fundació Estatal FUNDAE. Per a més informació podeu adreçar-vos a: bonificacio@fundacio.urv.cat.

Inscripció