Mòdul:
Mòdul 1:Introducció a la teoria i la pràctica de la supervisió
ECTS:
1,5
Durada:
15 h.
Contingut:
- Anàlisi de coneixements previs.
- Introducció a la supervisió i al rol.
- Història de la supervisió.
- Construcció del Itinerari personal en l'aprenentatge.
- Supervisió grupal introductòria.
- Introducció a la bibliografia.
- Introducció al campus virtual.
Mòdul:
Mòdul 2:La comunicació. Aplicacions a la supervisió (1)
ECTS:
1,5
Durada:
15 h.
Contingut:
- Teoria de la comunicació.
- L'escolta.
- El feedback.
- La confrontació aplicada a la supervisió.
- Nivells de comunicació
- Exercicis pràctics.
- Metodologia de la Intervisió.
Mòdul:
Mòdul 3: La comunicació. Aplicacions a la supervisió (2)
ECTS:
1,5
Durada:
15 h.
Contingut:
- El diàleg obert en la supervisió.
- Tècniques d'entrevista.
- Comunicació no violenta.
- L'art de conversar segons Schulz.
Mòdul:
Mòdul 4: Contextos presents en la supervisió (1)
ECTS:
1,5
Durada:
15 h.
Contingut:
- El sistema institucional.
- El sistema d'actors implicats en la supervisió: el contractador, el supervisor i els supervisats.
- El professional supervisor.
- Dominis de indagació de la supervisió.
- Modalitats i formes de supervisió.
- Anàlisi de la pràctica professional.Un lloc per pensar
Mòdul:
Mòdul 5: Contextos presents en la supervisió (2)
ECTS:
1,5
Durada:
15 h.
Contingut:
- La supervisió operativa, continguts, processos i practiques.
- El procés de supervisió.
- Instruments i habilitats tècniques per la supervisió.
- Principis bàsics de supervisió.
- La dimensió ètica en la supervisió.
- Organització i marc operatiu dels SS
Mòdul:
Mòdul 6: Referents teòrics aplicats a la supervisió
ECTS:
1,5
Durada:
15 h.
Contingut:
- Referències psicodinàmiques.
- Referències sistèmiques.
- Referències constructivistes.
- A. Transaccional.
Mòdul:
Mòdul 7: El fenòmen grupal. Dinàmica i procés de formació d'un grup de treball (1)
ECTS:
1,5
Durada:
15 h.
Contingut:
- Introducció al grup humà.
- Introducció a l'ús dels grups com instrument de treball. Tipus de grups.
- Diferents formes i estructura d'un grup, etapes per les que transita un grup.
- Avantatges i desavantatges del treball en grup.
- Wilfred R. Bion: introducció a la seva concepció dels grups.
- El conductor del grup.
- La supervisió des de la perspectiva del treball en grup
Mòdul:
Mòdul 8: El fenomen grupal . Dinàmica i i procés de formació d'un grup de treball (2)
ECTS:
1,5
Durada:
15 h.
Contingut:
- Referències de Psicodrama.
- Metodologia revisió de la intervisió.
Mòdul:
Mòdul 9: La supervisió i la seva relació amb el benestar dels professionals
ECTS:
1,5
Durada:
15 h.
Contingut:
- El malestar en el sistema institucional.
- Atenen el malestar. Propostes per la cura dels professionals.
- Propostes individuals i col·lectives.
- La recerca.
- El bon tracte i la creació de contextos favorables i creatius en l'organització.
- La cura i l'autocura en la supervisió.Mindfulness i atenció plena.
Mòdul:
Mòdul 10 : Construcció del rol - objectius professionals-
ECTS:
1,5
Durada:
15 h.
Contingut:
- Avaluació competencial.
- Pla de màrqueting professional.
- Construcció del propi projecte professional com a supervisor/ra.
- Conferencia de clausura.
Mòdul:
Metasupervisions i organització de la pràctica a l'aula
ECTS:
10
Durada:
100 h.
Contingut:
L'objectiu de la formació pràctica és entrar en situació del rol de supervisió de forma protegida i amb suport, entenen que la realització de la pràctica és una experiència individual i intransferible, tot això posant en valor el coneixement adquirit. Les pràctiques són un espai d'aprenentatge significatiu i reflexiu, molt cuidat per part de l'organització de la formació del postgrau.
Aquestes s'estructuraran en sessions de metasupervisions individuals i de grup, i de intervisió en grup.
Mòdul:
Acompanyament individual en el procés d¿aprenentatge
ECTS:
2
Durada:
20 h.
Contingut:
Des del programa de formació es contempla dur a terme entrevistes individuals amb cada participant del grup, amb la intenció de conèixer les motivacions i expectatives vers la formació i crear les condicions necessàries per acompanyar a la persona des de l¿experiència i la pràctica del propi procés d¿aprenentatge.
Mòdul:
Treball Fi de Programa
ECTS:
3
Durada:
75 h.
Contingut:
El treball ha de ser una monografia, un estudi més o menys extens sobre algun aspecte de la supervisió.
Tots els treballs han de tenir la següent estructura:
- Títol. Ha de descriure el contingut de forma clara i precisa; ha de permetre al lector identificar el tema fàcilment.
- Autor. Persona que redacta i assumeix la responsabilitat del contingut de l'article.
- Índex de continguts.
- Resum. Ha d'identificar el contingut bàsic de l'article i determinar la rellevància del seu contingut. 150 paraules.
- Paraules claus. Paraules que de forma general descriuen els aspectes rellevants del treball temàtica, sector, perspectiva d'anàlisi, mètode. 5 paraules claus.
- Text del treball. L'estructuració i organització de la informació s'ha d'adequar al tipus de plantejament del tema que s'hagi escollit.