Biosfer Teslab

BIOSFER TESLAB, spin-off de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i l'Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV), desenvolupa proves de diagnòstic in vitro per a la millora de l'avaluació del risc cardiovascular en pacients d'alt risc.

El juny del 2013 Biosfer fou seleccionada per a participar a la 6a edició del BioEmprenedorXXI, programa de creació d'empreses en l'àmbit de les ciències de la vida, i el novembre de 2013 també fou seleccionada per a participar al curs VALORTEC com a finalistes del concurs de mateix nom, VALORTEC organitzat per ACCIÓ. Ha aconseguit l'ajut del Consell Social de la URV a les Millors Idees Emprenedores, el 1r premi dels X Premis ReusEmpresa i el premi atorgat per la Jove Cambra Internacional de Tarragona en Innovació Mèdica celebrat la Nit de l'emprenedor Català (novembre 2013).

El seu primer producte al mercat és el test Liposcale: un test avançat de lipoproteïnes que s'ha desenvolupat en el marc de les tesis de dos estudiants de doctorat de la URV, la Núria Amigó i el Roger Mallol, i també gràcies a la col·laboració entre la Plataforma Metabolòmica i la Unitat de Recerca en Lípids i Arteriosclerosi de la mateixa universitat, dirigides pels doctors Xavier Correig i Lluís Masana, respectivament.

Biosfer Teslab participa en el programa Start up Catalunya, i a finals de l'any passat, Laboratoris Rubió va comprar el 30% d'aquesta empresa biotecnològica.