Diploma de Postgrau en Revenue Management

  • Curs obert
  • Curs semipresencial

Fitxa Tècnica

Codi:
DPREVTG-M1-2020-1
Títol al que dóna dret:
Diploma de Postgrau
Adreçat a:
Dins de les empreses del sector del Turisme i l'Hosteleria, els professionals als que es dirigeix són:
  • Directors comercials
  • Comercials
  • Directors d'allotjament
  • Caps de recepció i recepcionistes
  • Personal de reserves
  • Directors de Restaurant, càmpings, allotjaments turístics, camps de golf, centres d'oci
  • Graduats en els següents estudis: Turisme, Empresarials i Econòmiques, Finances i Econòmiques, Finances, Gestió d'Empreses
Objectius:
  • Comprendre la necessitat de maximitzar els ingressos i controlar els costos en empreses que tenen una capacitat limitada, un inventari perible, uns preus dinàmics i una antelació de la demanda.
  • Analitzar les dades històriques, actuals i fer previsions de futur de percentatges d'ocupació, de tarifa mitjana, costos de distribució i posicionament dintre del set competitiu..
  • Definir objectius econòmics i planificar i plantejar les estratègies i polítiques comercials i de comunicació.
  • Prendre decisions de preu de venda variables i dinàmics a diferents segments de clientes.
  • Gestionar contractes comercials amb diferents canals de distribució.
  • Aplicar el màrqueting digital al producte i la marca, per potenciar la venda directa.
  • Establir procediments de fidelització dels clients.
  • Conèixer i aprofitar les eines tecnològiques per maximitzar la capacitat de decisions i control del nostre producte i el nostre client.
  • Mesurar i avaluar els resultats aconseguits, identificant les decisions encertades i aquelles que no ens han donat els resultats esperats.
Competències professionals:
  • Calcular ratis com ADR, RevPar, NetRevPar, Revpash, Revpath, Trevpar, Break event,Goppar, FMS, OCI, ARI, MPI, RGI.
  • Conèixer el procés de reserva que realitza un client i com funcionen els meta buscadors, els
    aparadors, les OTA's i la venda directa
  • Conèixer el mix actual de canals de distribució i els costos que està generant
  • Identificar les necessitats dels diferents segments de clients
  • Saber gestionar preus dinàmics i preus variables
  • Fixar objectius de percentatges d'ocupació, de tarifa mitjana, costos de distribució i
    posicionament dintre del set competitiu
  • Calcular projeccions de futur (Forecasting) i treballar amb pick ups.
  • Detectar necessitats de planificació i definir i aplicar els procediments operatius necessaris
  • Prendre decisions de preus, disseny de producte, posicionament dintre del set competitiu, gestió de la demanda, segmentació dels clients i canals de distribució
  • Importància de tenir una web pròpia i un motor de reserves dissenyats en termes d'usabilitat i conversió de visites en vendes
  • Aplicar el màrqueting a la comunicació i imatge de la marca.
  • Implantar tècniques de venda d'upselling i cross selling
  • Utilitzar les eines tecnològiques actuals en sistemes de reserves, integracions, gestió de canals de distribució, gestió de clients, previsions de preu i gestió del set competitiu.
  • Mesurar i valorar l'impacte econòmic de cada decisió presa
  • Revisar procediments
Sortides professionals:

A la Costa Daurada, Terres de l’Ebre, Lleida, Barcelona i Girona hem de gestionar gran quantitat de negocis en la costa, temporada d’esquí, esports d’aventura, turisme actiu, turisme familiar, turisme gastronòmic i parcs temàtics.


Entre càmpings, hotels, apartaments turístics, restaurants, camps de golf, parcs temàtics, auditoris I teatres, empreses de gestió de lloguer de cotxes i pàrquing... sumen una gran quantitat d’empreses que necessiten de professionals per gestionar i maximitzar els seus ingressos.


És per això que un dels perfils professionals mes demandats actualment en el Sector Turístic, son els Revenue Managers.


De la mateixa manera, el curs capacita per a l’aplicació de noves tècniques de gestió i comercialització als actuals Comercials, Directors comercials, Responsables de Reserves, Directors d’Hotel per poder afrontar els nous reptes i nous comportaments dels nostres clientes i del mercat.

Dates:
del 08/10/2020 al 14/10/2021
Horari:
sessions presencials dijous de 16h a 20h Les classes presencials finalitzen el mes de maig.
Ubicació:
Facultat de Turisme i Geografia Carrer de Joanot Martorell, 15, 43480 Vila-seca, Tarragona
Plànol de situació:

Impartició:
semipresencial
Durada:
30 ECTS
Preu:
2500 €
Direcció:
Misericòrdia Domingo Vernis
Coordinació acadèmica:
Contacte:
Telèfon de contacte:
977779966
Criteris de selecció:
Titulació Prèvia
Més informació:

Aquest curs compleix els requisits per ser bonificat mitjançant la Fundació Estatal FUNDAE. Per a més informació podeu adreçar-vos a: bonificacio@fundacio.urv.cat.

Temari del curs

Inscripció