Diploma de Postgrau en Dret Local

Aquest postgrau començarà l'octubre de 2023.
Coorganitza:

Logo Universitat Autònoma de Barcelona      Logo Escola d’Administració Pública de Catalunya

Introducció:

Els ens locals configuren una part molt important de l’Administració pública de Catalunya atès que són els que es troben més pròxims als ciutadans i ciutadanes i, d’acord amb el principi de subsidiarietat, han de prestar un major nombre de serveis, tenint sempre com a finalitat principal la consecució del seu benestar.

El gran nombre de municipis i d’ens supramunicipals, l’existència de comarques i d’altres administracions locals i també d’administracions de caràcter no territorial fan que el personal al seu servei sigui molt nombrós. Aquest personal requereix una formació i capacitació professional adequades per a fer front a la complexitat de competències i funcions que les dites administracions tenen encomanades.

La necessitat d’establir una formació homogènia a tot el territori de Catalunya en els matèries relacionades amb l’administració local -dret, gestió i hisenda, bàsicament- per tal de garantir els coneixements necessaris i adequats, tant teòrics com pràctics, als titulats universitaris que volen treballar-hi i la personal que està al seu servei.

L’objectiu del postgrau és formar a tècnics superiors i mitjans que ocupen llocs de treball a l’Administració local, així com titulats superiors i mitjans que volen accedir a la funció pública.

Titulació universitària en Dret, Ciències Polítiques i de l’Administració, Economia, Sociologia i altres titulacions superiors que permetin l’accés a les subescales d’administració local amb habilitació nacional o als cosses superiors del grup A.

DPDLODA-I6-2023-13
Diploma de postgrau
  • Formar tècnics superiors i mitjans que ocupen llocs de treball a l'Administració local, així com titulats superiors i mitjans que volen accedir a la funció pública.
  • Fomentar que aquests professionals participin en els processos selectius per ingressar a les diferents administracions locals catalanes.
  • Capacitar l'alumnat per analitzar temàtiques específiques de l'àmbit local, relacionant-les amb altres competències administratives transversals, avaluant i revisant-ne l’aplicabilitat en relació amb els ens locals (treball de recerca).
Competències professionals:

• Comprendre el règim jurídic dels ens locals.

• Identificar els procediments administratius locals.

• Conèixer les activitats administratives sectorials locals.

• Adquirir les habilitats per gestionar l’administració local i altres activitats sectorials.

• Entendre l’activitat econòmica administrativa local.

• Realitzar pràctiques jurídiques en administracions públiques locals catalanes.

Sortides professionals:

Els titulats podran treballar en les tres subescales de l’administració local, és a dir, tant a àmbit nacional com en els cossos tècnics de l’administració local:

• Cos tècnic d'administració general.

• Cos tècnic d'administració especial

• Advocacia contenciós administrativa.

• Secretaria-intervenció, secretaria d'entrada.

• Intervenció-secretaria.

• Intervenció d'entrada.

Itinerari formatiu:

Aquest postgrau és part de l'itinerari formatiu del Màster en Gestió i Dret Local i del Màster en Administració Local.

Direcció:
Sebastia Sole Cot
30 ECTS (300 h)
virtual
Idiomes en que s'imparteix:
Català
del 23/10/2023 al 02/11/2024
Especificació durada:
300 h (classes lectives d'octubre a juny)
Aula virtual amb connexions síncrones en horari de dilluns i dimecres de 16 a 20 h (online).
Plataforma virtual Moodle
2020 €
Beques i facilitats de pagament:

• Beques: La Fundació URV, amb la col·laboració de la Càtedra d’Estudis Jurídics Locals Màrius Viadel i Martin de la Universitat Rovira i Virgili, amb el suport de la Diputació de Tarragona, convoca 3 beques per a estudiants del Diploma de Postgrau en Dret Local, edició 2023-2024. Consulteu les bases de la convocatòria. CONSULTA LA RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA DE BECA.

• Possibilitat de fraccionament: 10% per la reserva de plaça al moment de fer la inscripció + 50% abans de l’inici del programa + 40% a meitat del programa.

• Bonificació: Aquest programa compleix els requisits per ser bonificat mitjançant la Fundació Estatal per a la Formació en l'Ocupació (FUNDAE). Més informació a Bonificació FUNDAE.

Telèfon de contacte: