Diploma de Postgrau en Coaching Personal i Organitzacional

Fitxa Tècnica

Temari del curs

Mòdul:
Concepte, bases del Coaching i àrees d'aplicació
ECTS:
2
Durada:
20 h.
Contingut:

1.1. Definició Coaching i àrees d’aplicació

  • Arrels  psicològiques del Coaching.
  • Influencia  de la Psicologia Humanista 
  • Bases filosòfiques i lingüístiques del Coaching
  • Influencia de la Antropologia 

1.2. Models en què es basa el Coaching
1.3. Diferents escoles de Coaching

  • Què és i què no és Coaching
  • Coaching – PNL
  • Coaching Co-activo
  • Coaching Sistèmic
  • Coaching  segons Model Tavistok
  • Coaching Ontològic  
Mòdul:
Metodologia del procés de Coaching
ECTS:
5
Durada:
50 h.
Contingut:

2.1.    Habilitats de comunicació en Coaching

  • Axiomes de la Comunicació
  • Comunicació verbal i no verbal
  • Escolta. Nivells d’escolta
  • Fal·làcies del llenguatge 
  • Preguntes efectives  

2.2.    Etapes del procés

  • 1ª Entrevista: Acords i compromisos
  • Definició de metes 
  • Sessions de Coaching
  • Seguiment
  • Documentació i tancament

2.3.    Estructura de les sessions

  • Agenda del coachee
  • Relació coach-coachee durant la sessió 
  • Superació d’ obstacles 
  • Planificació d’accions
Mòdul:
Models i recursos al servei del coach
ECTS:
5
Durada:
50 h.
Contingut:

3.1. Cos i moviment

  • Presentació del  AeM  i els seus models bàsics.
  • Rituals d’inici per a la creació de contexts de confiança i aprenentatge.
  • Les 5 Disposicions al Moviment.
  • El Model de las 7 tensions: de la T1 (màxima expansió) a la T7 (màxima contracció).
  • Tensions i Disposicions.
  • El Model Alba Emoting
  • Disseny i  presentació en moviment del "Pla  d’ acció de continuïtat i recurrència".

3.2.  PNL

  • Introducció a la PNL: què és? Les pressuposicions, model VAKO i BAGEL :representacions sensorials. Filtres de la realitat
  • Objectius segons PNL: formulació correcta i eficient
  • Establir relacions de confiança mitjançant l’experiència verbal i no verbal: calibra i igualar, posicions perceptives
  • Submodalitats i metamodel del llenguatge
  • Nivells lògics i metaprogrames

3.3. Ontologia del llenguatge

  • Concepte d’ontologia del llenguatge: Principis i postulats bàsics. 
  • Actes lingüístics bàsics segons l’ontologia del llenguatge.
  • El model de Coaching Ontològic. Etapes d’intervenció

3.4. Anàlisi transaccional

  • Estats del Jo
  • Transaccions
  • Triangle  dramàtic i jocs psicològics
  • Aplicació en coaching del model AT
Mòdul:
Autocoaching per a cuidar-se un mateix i prevenir l'estrès
ECTS:
3
Durada:
30 h.
Contingut:

4.1.    Tècniques de relaxació
4.2.    Mindfulness

  • Coaching i eines d’afrontament de l’estrès
  • Coaching i equilibri entre la vida personal i professional

4.3.    Autocoaching per mantenir l’equilibri de la vida personal professional del coach

  • Coaching i autocura del professional
  • Coaching i comunicació terapèutica 
  • Valoració i priorització de les diferents àrees de la salut
Mòdul:
Competències i habilitats del coach
ECTS:
2
Durada:
20 h.
Contingut:

  • Qui pot ser usuari de coaching
  • Significat del aprenentatge en coaching
  • Aspectes emocionals
  • Dificultats del coachee
  • Creences limitants

5.2. Deontologia del coach

  • 11 Competències promulgades y proposades per la ICF
  • Auto- lideratge i procés personal
  • Transferència i contratransferència  

5.3. Contracte de coaching

  • Guies ètiques d’actuació i estàndards professionals  
Mòdul:
Coaching a diferents àmbits professionals
ECTS:
5
Durada:
50 h.
Contingut:

6.1. Coaching d’equips

  • Organitzacional
  • Equips

6.2. Coaching i educació
6.3. Coaching i salut

  • Coaching i medicina
  • Aplicacions pràctiques: coaching i dolor

6.4. Altres

  • Personal
  • Executiu
Mòdul:
Pràctiques formatives
ECTS:
2
Durada:
20 h.
Contingut:
Seminaris de pràctiques i coaching personal, en sessions grupals i individuals.
Mòdul:
Projecte de fi de postgrau
ECTS:
6
Durada:
48 h.
Contingut:

En funció de les característiques dels voluntaris que pugui tenir cada alumne i del tipus d’intervenció que acordi practicar amb ells, l’alumnat haurà de triar el tema a desenvolupar en el projecte de fi de curs entre els següents:

1. Coaching en l'àmbit empresarial. 
2. Coaching en l'àmbit sanitari i en el treball social. 
3. Coaching en l'àmbit de l'educació. 
4. Life Coaching 
5. Coaching Organizacional 
6. Coaching executiu i/o d’equips
7. D’altres a proposta de l’alumne

Mòdul:
Tutoria acadèmica individual
Durada:
10 h.
Contingut:
.

Inscripció