Diploma d'especialització en Règim Jurídic de l'Atenció a la Persona en Matèria Social

Cal destacar:

MODALITAT D'IMPARTICIÓ EN LÍNIA (streaming): les classes es podran seguir online

Introducció:

Amb la Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials (LSS) es configura el Sistema Català de Serveis Socials (SCSS), amb un règim jurídic propi, com a un dels pilars de l’estat del benestar, que configura el dret a l'accés als serveis socials com un dret subjectiu de caràcter universal que esdevé un dels principis bàsics del SCSS. A més, entre d’altres qüestions, l’atenció als usuaris es personalitza i es prioritza la possibilitat de romandre a l’entorn i es determina la col·laboració entre els serveis socials i sanitaris i amb el tercer sector, així com la cooperació interadministrativa.

La Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, ha comportat una nova etapa en el desenvolupament dels serveis socials i ha dotat el Sistema Públic de Serveis Socials del marc normatiu necessari per desenvolupar l'atenció i les prestacions als col·lectius de persones en situació de dependència. Així mateix, s’han aprovat diverses normatives relatives a l’atenció i protecció de situacions d’especial vulnerabilitat com són, entre d’altres, la infància en risc, la violència masclista, l’emergència habitacional, o la pobresa energètica.

El conjunt normatiu que regula el règim jurídic de l’atenció a la persona en matèria social es configura com a un corpus iuris especialitzat, que cal ordenar, sistematitzar, analitzar i estudiar amb profunditat i amb aquest objectiu aquest curs acadèmic 2021-2022, la Universitat Rovira i Virgili (URV), mitjançant la Fundació URV (FURV), la Càtedra d’Estudis Jurídics Locals Màrius Viadel i Martin i la Càtedra d’Inclusió Social, la Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla i el Departament de Drets Socials organitzen la primera edició del Diploma de postgrau en règim jurídic de l’atenció a la persona en matèria social, en format virtual.

ESTRUCTURA

El Diploma de postgrau en règim jurídic de l’atenció a la persona en matèria social està adaptat a l’Espai Europeu d’Educació Superior i al sistema europeu de transferència i acumulació de crèdits (ECTS), amb una càrrega acadèmica de 30 crèdits ECTS, estructurats en 5 blocs i 19 seminaris de contingut teòric i pràctic i un exercici o treball final.

AVALUACIÓ

El Diploma de postgrau en règim jurídic de l’atenció a la persona en matèria social s’avalua mitjançant la resolució de supòsits pràctics al llarg del programa i la realització un exercici o treball final. En tot cas, és obligatòria l’assistència al 60% de les sessions.

TITULACIÓ

La superació d’aquests estudis comporta l’assoliment del títol universitari de Diploma de postgrau en règim jurídic de l’atenció a la persona en matèria social, atorgat per la Universitat Rovira i Virgili, d’acord amb la normativa vigent.

• Tècnics de serveis socials.
  • Responsables de programes, centres i entitats de l' àmbit social.
  • Tècnics i lletrats d' administracions públiques, especialment locals.
  • Assessors jurídics i lletrats d' entitats del tercer sector i d' altres proveïdors de serveis socials.
  • Advocats en exercici professional.
  • Llicenciades, diplomades i graduades en treball social, educació social, dret, gestió i administració pública, psicologia, psicopedagogia, administració i direcció d'empreses, relacions laborals i ocupació, sociologia, ciències polítiques i de l' administració.
DEAPESODA-A3-2024-3
Diploma d'especialització

El postgrau proporciona a l’estudiant una formació especialitzada basada en l’anàlisi de l’Ordenament jurídic sectorial de l’atenció a la persona en matèria social, i el capacita per treballar des l’àmbit del Dret a les administracions públiques i llurs sectors dependents, al tercer sector i a l’àmbit privat.

Competències professionals:

• Analitzar la normativa de l’atenció a la persona en matèria social.

• Potenciar la capacitat de resolució de qüestions jurídiques en matèria de serveis socials locals.

• Imbricar les potencialitats del sector públic i privat i del tercer sector en l’àrea de serveis socials.

Sortides professionals:

• Tècnics i lletrats d’administracions públiques.

• Assessors jurídics d’entitats del tercer sector, responsables de programes, centres i entitats de l’àmbit social.

• Tècnics de serveis socials.

• Graduats socials i tècnics en relacions laborals i ocupació i advocats en exercici professional.

Vídeo:

Carmen Galicia Badia
30 ECTS (283 h)
virtual
Idiomes en que s'imparteix:
Castellà, Català
del 29/10/2024 al 31/01/2026
Especificació durada:
283 h (les classes lectives s'imparteixen d'octubre a juny)
Aula virtual amb connexions sincròniques en horari de dimarts i dijous de 15.30 a 19.30 h
  • Classes lectives: octubre a juny
  • Termini màxim lliurament treball final: novembre del 2025
Classes virtuals MS Teams
Beques i facilitats de pagament:

• Beques FURV: Aquest programa disposa d’una de les beques de la Fundació URV d’accés als títols propis de postgrau. Tota la informació a Beques FURV.

• Possibilitat de fraccionament: 10% per la reserva de plaça al moment de fer la inscripció + 50% abans de l’inici del programa + 40% a meitat del programa.

Telèfon de contacte:
Entitats col·laboradores:

Departament de Drets Socials    Logo Diputació de Tarragona    Formació d'interès en serveis socials

Inscripció