· Convocatòries

Càtedra AgroBank - Ajuts per a la transferència del coneixement al sector agroalimentari

La Càtedra AgroBank té com un dels seus objectius fonamentals promoure la transferència del coneixement entre els investigadors de les universitats i centres públics de recerca, i el sector productiu, com una eina fonamental per impulsar la innovació en l'àmbit agroalimentari.

La innovació, activitat fonamental requerida per satisfer necessitats no cobertes fins al moment, està íntimament lligada al progrés. En el sector agrari i alimentari encara hi ha múltiples facetes en les quals hi ha espai per a la innovació, tant mitjançant l'optimització de les matèries primeres i dels processos, com mitjançant la millora dels productes des dels seus diferents vessants nutricionals, funcionals, organolèptiques, d'envàs i econòmiques. No cal oblidar tampoc com des de la innovació es pot contribuir a la sostenibilitat i a la consecució de l'objectiu d'aconseguir un sistema més respectuós amb el medi ambient.

La Càtedra entén que en molts casos l'activitat investigadora lligada a la innovació requereix d'un impuls addicional per acabar de traslladar a la societat els descobriments o invencions que es donen en l'àmbit acadèmic, de manera que els descobriments aconseguits puguin repercutir en un bé per a la societat que ha finançat aquests treballs. Aquesta convocatòria està dirigida a grups de recerca d'universitats públiques i centres de recerca públics espanyols, que han de treballar conjuntament amb una empresa espanyola del sector agroalimentari, per al desenvolupament d'un projecte d'innovació de caràcter limitat.

El termini per a la presentació de sol·licituds s'inicia el 1 de maig de 2018 i finalitza el 16 de juliol de 2018 a les 14.00h