· Informacions d'interès

La URV celebra la final del Concurs de projectes de la Setmana Europea del Codi i premia als guanyadors

La finalitat ha estat promoure el coneixement de competències digitals, estimular la creativitat i incentivar l'interès per l'àmbit STEM

En el marc de la Setmana Europea del Codi 2019 es van organitzar diferents tallers de l'àmbit de les ciències, la tecnologia, l'enginyeria i les matemàtiques que es van desenvolupar a l'octubre. Hi van participar més de 1.000 alumnes de 23 centres de primària i secundària de la demarcació de Tarragona i Terres de l'Ebre, que van fer tallers de Makey Makey i d'Scratch per Arduino.

Posteriorment els centres participants de primària van desenvolupar estructures creatives amb Makey Makey i els centres de secundaria models d'instal·lacions domòtiques amb Arduino. Els centres van enviar vídeos d'un minut amb la descripció del projecte, en total es van rebre 35 vídeos.

Un jurat compost per representants del Departament d'Educació, l'Escola Técnica Superior d'Enginyeria (ETSE), i la pròpia URV va escollir els guanyadors, tres projectes de primària i dos de secundària. Els guanyadors van participar en l'acte de cloenda i lliurament de premis que es va celebrar l'11 de desembre a l'aula Magna del Campus Catalunya.

Xavier Vilanova director de l'ETSE va donar la benvinguda als 5 centres guanyadors, els quals van presentar els seus projectes davant d'un jurat format pel propi Xavier Vilanova, Mª Angels Moncusí i Maria Bras (Professores del departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques), Pilar Ruibal ( cap de la Secció dels Serveis Educatius i Formació Permanent del Departament d'Educació) i Enric Bolaño (Ambaixador STEAM del Departament d'Educació).

Les escoles guanyadores del projecte de primària han estat:

1. Escola San Bernat Calvó (Vila-seca) - Projecte Cortina musical
  2. Escola Beat Bonaventura Gran (Riudoms) - Projecte Conte amb sons
  3. Escola La Parellada (Santa Oliva) - Projecte L'esquelet.

A nivell de secundària, els instituts guanyadors han estat:

1. Institut Pont del Diable (Sant Salvador) - Projecte L'armariet digital
  2. Institut Josep Tapiró (Reus) - Motxilles segures

Enguany el projecte compta amb el patrocini de Google i de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (Fecyt)-Ministeri de Ciència i Innovació i estan impulsats per la URV amb el suport del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i Google Developers Group Tarragona, en el marc de l'Aliança STEM.