· Convocatòries

S’obre la II convocatòria anual MIT-SPAIN ”la Caixa” Foundation SEED FUND

El Massachusetts Institute of Technology (MIT) té l'objectiu de promoure el coneixement i la recerca en ciència, tecnologia i altres àrees que serveixin per afrontar els grans reptes del segle XXI. La Fundació Bancària "la Caixa", en col·laboració amb aquesta institució convoca anualment els ajuts a projectes de recerca MIT-SPAIN "la Caixa" Foundation SEED FUND.

La II convocatòria estarà oberta des del 21 de maig fins al 17 de setembre de 2018.

Els objectius de la convocatòria MIT-SPAIN "la Caixa" Foundation SEED FUND són els següents:

· Incrementar significativament el nombre d'oportunitats de col·laboració entre els investigadors espanyols i del MIT.

· Incrementar la visibilitat de la recerca espanyola entre professors, investigadors i estudiants del MIT, i viceversa.

· Construir una forta comunitat de líders científics en el MIT i a Espanya amb vincles mutus que doni lloc a una col·laboració de llarga durada.

Totes les universitats i institucions de recerca sense ànim de lucre espanyoles poden optar a aquesta convocatòria, que atorga un finançament màxim de 30.000 $ per projecte.

Les propostes dels projectes s'han d'ajustar a l'estratègia de recerca de la Fundació "la Caixa" i el MIT-SPAIN "la Caixa" Foundation SEED FUND, i s'han de centrar en els àmbits següents:

· Salut: càncer, sida-VIH, malalties cardiovasculars, malalties neurodegeneratives, salut global i planetària.

· Energia: noves fonts d'energia i energies renovables.

· Economia global: economia, ciència i tecnologia com a eina per combatre la desigualtat social.

Es donarà prioritat a projectes que:

· Plantegin un intercanvi equilibrat entre els investigadors del MIT i els seus col·legues espanyols.

· Demostrin complementarietat entre l'equip del MIT i l'espanyol.

· Incloguin la participació d'estudiants.

Són d'aplicació en aquesta convocatòria tots els criteris i procediments d'avaluació i sol·licitud generals dels MISTI Global SEED FUNDS.